Hogyan enyhíthetjük a krónikus kismedencei fájdalmat?

Hogyan enyhíthetjük a krónikus kismedencei fájdalmat?

Hogyan enyhíthetjük a krónikus kismedencei fájdalmat?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2021.12.12.
Szerző: doktorGO
Krónikus kismedencei fájdalom esetén a köldök alatt és a csípő közötti területen tapasztalhatunk kellemetlen érzést. Az alhasi fájdalom legalább 6 hónapig vagy annál tovább tart, amely legtöbb esetben csak időszakosan előforduló, bosszantó tünet, de előfordulhat az is, hogy akadályoz minket a mindennapi tevékenységeinkben is (pl. alvás, munka, stb.) Mit tehetünk ellene?

Használjunk vény nélkül kapható fájdalomcsillapítókat!

Az Ibuprofen tartalmú fájdalomcsillapítók enyhíthetik a krónikus kismedencei fájdalom tüneteit, figyeljünk azonban arra, hogy az utasításoknak megfelelően vegyük be azokat.  

Mozogjunk rendszeresen!

Amikor még a kanapéról is nehezünkre esik a felállás, akkor elképzelhetetlen a sportolásra gondolni, azonban érdemes ilyenkor erőt vennünk magunkon, ugyanis a testmozgás fokozza a keringést, amely jobb közérzetet biztosíthat fájdalom esetén. Heti 5-6 napon végzett 30-45 perces mérsékelt intenzitású séta, nagymértékben enyhítheti a fájdalmunkat.

Öltözzünk melegen!

Öltözzünk melegen, ez ugyanis fokozza a keringést, csökkentheti a fájdalmat.  A meleg borogatás, vagy a meleg vizes fürdő szintén megkönnyebbülést jelenthet egy-egy fájdalmas időszak alatt.

Ha szükséges, váltsunk életmódot!

Érdemes elgondolkozni azon, hogy milyen életmódot élünk, és ha szükséges, akkor változtatni rajta, ezzel ugyanis nagy mértékben befolyásolhatjuk a krónikus fájdalom kialakulását. Amennyiben dohányzunk, fontoljuk meg a leszokást, rendszertelen étkezés esetén, próbáljunk kialakítani egy táplálkozási rutint, ha pedig súlyfeleslegünk van, akkor a felesleges kilók leadását tűzzük ki célul.

Próbáljuk ki az étrend-kiegészítők használatát!

Egyes esetekben a krónikus kismedencei fájdalom hátterében bizonyos vitaminok és ásványi anyagok normálisnál alacsonyabb szintje áll. A D-vitamin, az E-vitamin és a Magnézium tartalmú étrend kiegészítők segíthetnek a fájdalom enyhítésében, de mielőtt a használatuk mellett döntünk, minden esetben kérjük ki kezelőorvosunk véleményét.

Relaxáljunk!

A relaxáló gyakorlatok segíthetnek csökkenteni a felgyülemlett stresszt, amelyek tovább súlyosbíthatják a krónikus fájdalmat.  Próbáljuk ki a jógát, a meditációt vagy egyéb légző gyakorlatokat, ezzel nagymértékben csökkenthetjük a fájdalomérzetünket.

Fontos! Amennyiben a fenti tanácsokkal sem enyhül a fájdalmunk, kérjük ki kezelőorvosunk véleményét a tünetek enyhítésével kapcsolatban.

Forrás: https://www.webmd.com/women/guide/ease-chronic-pelvic-pain

doktorGO Szerző: doktorGO Megjelenés dátuma: 2021.12.12.
Kérjük, értékeld a cikket!
Mit írtak mások a krónikus kismedencei fájdalom témában?
Hasznos lehet
A járvány hatására az online létmód vált a legfőbb szociális platformmá: online tanítás, videóhívások és a neten összehozott baráti találkozók lettek a gyerekek, fiatalok életéne ...
A Crohn-betegek diétájának legfontosabb célja az, hogy a felszívódási zavarok megszűnjenek, rendeződjön a beteg tápláltsági állapota, energia szintje.
Az otthon tartózkodás egyik leggyakoribb veszélyforrása a szén-monoxid, ami észrevétlenül okozhat mérgezést vagy súlyosabb esetben akár halált. Hogyan előzhető meg a mérgezés kialakul ...
Az irritábilis bél szindróma (röviden IBS) a belek funkcionális betegsége, ami szervi elváltozással nem jár. Miért fontos mégis a kezelése?