Milyen zöldségeket érdemes fogyasztanunk?

Milyen zöldségeket érdemes fogyasztanunk?

Milyen zöldségeket érdemes fogyasztanunk?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2022.04.12.
Szerző: doktorGO egészség okosan
Ha rendszeresen vásárolsz zöldségeket, akkor jó úton jársz az egészséges életmód felé, de ha szeretnél még tudatosabb lenni, akkor érdemes a nagyobb tápértéket tartalmazó alapanyagok közül választanod. Melyek ezek?

Répafélék

A répafélék tele vannak K-vitaminnak, melyek fogyasztásával csökkenthetjük a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását.

Tipp: Az egészséges körethez fokhagymás olívaolajon pároljunk meg különböző répaféléket.

Cékla

A cékla amellett, hogy rengeteg tápanyagot és rostot tartalmaz, az egyik legjobb természetes nitrát forrás, amelynek vérnyomáscsökkentő hatása lehet, így hozzájárulhat az egészséges keringés fenntartásához.

Tipp: A cékla sütésével fokozhatjuk a zöldség természetes édességét.

Mikrozöldségek

A retek, káposzta, kelkáposzta és brokkoli „baby” vagy mikro változatai magasabb tápanyagtartalmúak lehetnek, mint a hagyományos, érett növények, ezért jó döntés ezeket választani.

Tipp: Fogyaszd a mikro zöldségeket frissen (pl. szendvicshez) vagy készíts belőlük levest (pl. baby spenótból).

Vízitorma

Gyakran a rukkolával keverik össze ezt a magas antioxidáns tartalmú zöldséget, ami különösen gazdag A-, C- és K-vitaminban, ezért érdemes gyakrabban hozzáadni a bevásárló listánkhoz.

Tipp: A vízitorma élénk íze frissé teheti a szendvicseket, salátákat, de akár főzelékek feltétje is lehet.

Káposztafélék

A káposztafélék jelentős mennyiségű K- és C-vitamint, folsavat és béta-karotint tartalmaznak.

Tipp: Blansírozzuk meg a káposztaleveleket, vágjuk fel, majd adjuk hozzá pl. salátákhoz.

Spárga

A spárga édeskés íze megkönnyíti a folát és a B-vitamin bevitelt, amely jótékonyan hathat a vérnyomásunkra.

Tipp: A nyers spárgát vágjuk szálakra zöldséghámozóval, majd ízesítsük vele kedvenc salátánkat.

Spenót

A spenót C-, A- és K –vitaminban gazdag, valamint Mangánt is tartalmaz, mellyel csökkenthetjük a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

Tipp: Dobjuk fel a mindennapi reggelinket (pl. rántottát, turmixot) a spenót jellegzetes ízével.

Forrás: 12 Powerhouse Vegetables You Should Be Eating

Bővebben
Kapcsolódó témák
doktorGO Szerző: doktorGO egészség okosan Megjelenés dátuma: 2022.04.12.
Kérjük, értékeld a cikket!
Hasznos lehet
Mi kerüljön a tányérra májusban?
Mi kerüljön a tavaszi menübe? Mire figyeljünk ilyenkor? Milyen forrásokból pótoljuk a szervezetünknek szükséges tápanyagokat? A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége összefoglalta, milyen...
Basedow-kór
A Graves-Basedow-kór a pajzsmirigy túlműködésének leggyakrabban előforduló formája. Milyen tünetei lehetnek? Hogyan diagnosztizálható? Összeszedtük a legfontosabb információkat a betegségről.
Látásvizsgálat
Látásunk az életkor előrehaladtával óhatatlanul is romlik, ezt tudomásul kell vennünk. Természetesen van néhány olyan tényező, amellyel tudjuk ezt a folyamatot lassítani, de nagyon fontos az is, hogy...
Hogyan táplálkozzon a daganatos beteg?
A daganatos megbetegedések gyógyító kezelései nagyon megterhelik még az ellenállóbb emberek szervezetét is, ezért kiemelten fontos a lehető legjobb tápláltsági állapot elérése.