Mit tegyünk akkor, ha keveset iszunk?

Mit tegyünk akkor, ha keveset iszunk?

Mit tegyünk akkor, ha keveset iszunk?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2023.02.26.
Szerző: doktorGO egészség okosan
A víz lehűt minket, ha meleg van, pozitív hatással van az immunrendszer működésére és többek között csökkenti a vesekő kialakulásának esélyét, ezért nagyon fontos gondoskodni a megfelelő pótlásáról. Mit tegyünk akkor, ha keveset iszunk?
Bővebben
Erről olvashatsz a cikkben

Szervezetünk egészséges működéséhez elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű víz pótlása. Sok embernek azonban nehezére esik, főleg a téli időszakban - a napi folyadékigény kielégítése annak ellenére, hogy szerveinknek, izmainknak, ízületeinknek és bőrünknek is egyaránt szüksége lenne rá.

Mit tegyünk akkor, ha keveset iszunk?

„Együnk" vizet!

A legtöbb ember a napi vízszükségletének a 20 százalékát táplálék útján viszi be. Ha nehezünkre esik több folyadékot inni, fogyasszunk magas víztartalmú zöldségeket, gyümölcsöket (pl. paradicsom, cukkini, uborka, görögdinnye).

Együnk leveseket!

A levesek alapja a víz, ezért nagyszerű folyadékpótlók lehetnek akár a zöldség, akár a húslevesek. A téli időszakban nemcsak a folyadékpótlás miatt, hanem a megfázás kezelésében is segítséget nyújthat a zöldségekben gazdag erőleves.

Ízesítsük!

Amennyiben nem rajongunk a víz ízéért, próbáljuk meg feldobni olyan természetes összetevőkkel, mint a citrom, a menta vagy a levendula. A citrom nemcsak tele van antioxidánsokkal, ami a szervezet ellenállóképességét növeli, hanem emésztésjavító hatása is lehet.

Vigyük magunkkal a vizünket!

Ez az egyszerű dolog sokat változtathat a vízivási szokásainkon, hiszen ha ott van a közelünkben a pohár vagy a palack, nagyobb valószínűséggel jut eszünkbe inni, mintha egy másik helyiségbe lenne.

Variáljuk!

Ha nem szeretjük az ízesített vizet, akkor érdemes áttekinteni a boltok polcain lévő kínálatot. Vegyünk többféle vizet (egy-két szénsavas víz is bekerülhet a kosárba), és válasszuk ki, melyik íze tetszik nekünk a leginkább.

Fűszerezzünk, sózzunk!

Mértékkel, de használjunk különböző fűszereket, illetve válasszunk sós, egészséges nassolnivalók közül (pl. mandula), így nagyobb az esélye, hogy szomjasak leszünk.

Építsük be a napi rutinunkba a vízivást!

Igyunk meg rendszeresen egy pohár vizet közvetlenül felkelés után és/vagy vacsora előtt, így máris nap mint nap „automatikusan” bevisszük a napi vízfogyasztásunk egy részét.

Használjuk a mobilunkat!

Ha emlékeztetőre van szükségünk a vízivással kapcsolatban, töltsünk le egy kifejezetten erre kifejlesztett alkalmazást. Amellett, hogy emlékeztetnek minket a folyamatos vízfogyasztásra, segíthetnek nyomon követni a napi folyadékbevitelünket is.    

Írta: S.J, újságíró, Forrás: Ways to Sneak Water Into Your Day (WebMD)

doktorGO Szerző: doktorGO egészség okosan Megjelenés dátuma: 2023.02.26.
Kérjük, értékeld a cikket!
Hasznos lehet
Mit jelent az öngondoskodás?
Az öngondoskodás sokak szerint felesleges, vagy csak megfeledkeznek róla. Valójában a szerepük kulcsfontosságú, hiszen ezek a tevékenységek nagyon fontosak a testi és lelki egészség megóvása...
10 otthoni módszer a korpa ellen
A korpát, vagyis a viszkető, fehér darabokat a fejbőrön mindenki ismeri, sokszor okozhat kellemetlenséget. A világ lakosságának közel 50%-a életében legalább egyszer megtapasztalja.
Valóban frissebb a holnap az új Myrkl étrend-kiegészítővel? Kipróbáltuk!
Semmiképp sem szeretnénk az alkoholfogyasztást népszerűsíteni, mindössze egy hétvégi vacsora közbeni könnyed koccintás tapasztalatait osztjuk meg cikkünkben egy szubjektív beszámoló formájában.
Mit tehetünk memóriaromlás esetén?
Meg lehet-e előzni a memóriaromlást? Mi okozhatja ezt az állapotot? Hogyan könnyítsük meg a mindennapjainkat memóriazavar esetén? Összeszedtük a legfontosabb kérdéseket és válaszokat a...