Miért mozogjunk naponta?

Miért mozogjunk naponta?

Miért mozogjunk naponta?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2022.01.22.
Szerző: doktorGO
A rendszeres testmozgásra számos helyen felhívják a figyelmünket, de vajon tisztában vagyunk-e azzal, hogy milyen jótékony hatásai vannak a fizikai aktivitásnak? Összeszedtük a mozgás egészségre gyakorolt hatásait.

A rendszeres sportolás az alábbi pozitív változásokat eredményezheti:

  • hatékonyan fejleszti a szervezet ellenálló-képességét, így kevésbé leszünk fogékonyak a vírusokra, fertőzésekre,
  • fokozza a szív és vérkeringést, ezáltal csökkenti a szív és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyét,
  • fejleszti a tüdőkapacitást,
  • segíti az anyagcsere folyamatok helyes működését és az izomsejtekben lezajló biokémiai változásokat (pl. glükóz feldolgozása), ezáltal csökkenti az elhízás, cukorbetegség kialakulásának esélyét,
  • növeli mind fizikai mind szellemi teherbírást,
  • stresszlevezető hatással bír, javítja a hangulatot, így csökkenthető a depresszió kialakulásának esélye,
  • Segít a megfelelő testsúly megtartásában (elérésében), ezáltal elkerülhető az elhízás,
  • Növeli az izomerőt, az állóképességet és a gyorsaságot.

Mennyit mozogjunk?

A WHO naponta 30 perc közepes intenzitású kardió jellegű mozgást és hetente kétszer fél óra erősítő jellegű fizikai aktivitást javasol.

Hogyan és mit mozogjunk?

Bármilyen mozgásformát is választunk, a legfontosabb, hogy az edzettségünknek megfelelő mozgásformát vagy sportot válasszuk. Ha bármilyen sérülésünk volt (pl. vállsérülés, rendszeres derékfájás), esetleg szív-, érrendszeri betegséggel küzdünk, érdemes szakemberrel konzultálni mielőtt rendszeres sportolásba kezdünk.

doktorGO Szerző: doktorGO Megjelenés dátuma: 2022.01.22.
Kérjük, értékeld a cikket!
Mit írtak mások a életmód témában?
Hasznos lehet
Miben található Kálium? Miért fontos annak pótlása? Melyek a bizonyított hatásai? Összeszedtük a Kálium hivatalosan is igazolt hatásait.
Fogkefe, szivacs, sminkkészlet…nap mint nap használjuk ezeket, de tudjuk-e vajon mikor kell lecserélni az egészségünk megőrzése érdekében? Összeszedtük mikor indokolt a leggyakrabban has ...
Bizonyos életmódbeli szokások nagyban befolyásolhatják a testsúlyunk alakulását. Mire érdemes figyelnünk reggel, ha a testsúlycsökkentés a célunk?
Az életkor előrehaladtával vagy bizonyos betegségek hatására a hallásunk romolhat. Mi okozhat idő előtti hallásromlást? Milyen jelekre figyeljünk? Honnan tudhatjuk, hogy hallásproblémán ...