Mire figyeljünk kerékpár vásárláskor?

Mire figyeljünk kerékpár vásárláskor?

Mire figyeljünk kerékpár vásárláskor?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2021.07.03.
Szerző: doktorGO
A rendszeres kerékpározás remekül edzi a szív és a keringési rendszert, azonban nagyon fontos, hogy mindezt megfelelő eszközzel végezzük. Mire figyeljünk, hogyan állítsuk be, illetve milyen kerékpárt válasszunk?

A kerékpár választásánál rendkívül fontos, hogy figyelembe vegyük annak – leendő – tulajdonosának alkati sajátosságait és céljait.

Céloknak megfelelő kerékpár

Más kerékpárt választunk munkába járáshoz, országúti versenyzésre vagy a bicikli túrákhoz. A céloknak megfelelően a kerékpárszaküzletek dolgozói tudnak segítséget nyújtani azzal kapcsolatban, hogy számunkra melyik a legmegfelelőbb kerékpár.

Válasszuk az alkatunknak megfelelő kerékpárt

A kerékpárválasztás hosszú időre befolyásolhatja egészségügyi állapotunkat, hiszen ha jól választunk, a kerékpározás jótékony hatásait egészséges keretek között élvezhetjük, azonban ha rosszul választjuk meg vagy állítjuk be az eszközt, akkor egészségügyi kockázatot (pl. gerincsérv) is jelenthez annak rendszeres használata.

Tanácsok a kerékpárválasztáshoz, beállításhoz

  • Fontos, hogy az ülés és a kormány magassága, a pedáloktól való távolság optimálisan legyen beállítva, ezzel elkerülhetjük a kóros kényszertartások kialakulását.
  • A választáskor fontos, hogy a váz felső csöve az ágyékunk alatt ~ 5 centivel lejjebb legyen. (Egy átlagos, 180 centis felnőttnek általában a 17, vagy a 18 collos váz megfelelő. Országúti kerékpár esetében nagyobb, mountain bike-nál pedig a kisebb váz optimális.)
  • Bár kényelmi szempontok miatt sokan szeretik, a teljes talpnak a felnőtteknél mégsem kell feltétlenül leérnie a földre. Az optimális ülőmagasságot az alábbiak alapján határozhatjuk meg: csípőnk magasságához igazítjuk a nyerget, majd felülünk a kerékpárra, a pedálra helyezzük az elülső talppárnánkat, és úgy állítjuk be az ülést, hogy a hajtókar vízszintes elhelyezkedése esetén a térdünk ne kerüljön az elülső talppárnánk elé, illetve a lábunk laza, nyújtott helyzetben legyen, a talpunk pedig vízszintesen álljon.
  • A váz hosszúsága magasságunknak megfelelő legyen. Figyeljünk rá, hogy a vázméretek márkától függően eltérhetnek, ezért érdemes kipróbálni őket vásárlás előtt.
  • A váz hosszúsága mellett az ülés beállítása és a stucni hossza is meghatározó lehet. Egyénenként eltérhet, ezért ezek optimális beállításáról érdeklődjünk a kerékpárszaküzletekben.
  • Az optimális kerékpárbeállítás érdekében érdemes szakembert felkeresni.

Mire figyeljünk még?

Amennyiben aranyerünk van, érdemes arra figyelni, hogy megfelelő formájú, keménységű és kialakítású nyerget használjunk. Gerincsérv esetén lehetőleg olyan beállítást, illetve kerékpárt használjunk, ami nem fokozza a görnyedést (pl. országúti kerékpár), inkább az egyenes testtartás felé törekszik (pl. „chopper” kerékpárok).

Kapcsolódó témák
doktorGO Szerző: doktorGO Megjelenés dátuma: 2021.07.03.
Kérjük, értékeld a cikket!
Mit írtak mások a életmód témában?
Hasznos lehet
A helyes kézmosás az egyik leghatékonyabb eszköz a fertőzések megelőzésére. A koronavírus világjárvány elleni védekezésben is kiemelt szerepet kap ez a kézenfekvő védekezési forma.
Állandó éhségérzetet eredményezhetnek életmódból adódó tényezők, valamint belgyógyászati betegségek is. Mikor érdemes orvosi segítséget kérni?
A mindennapokban leggyakoribb orrmelléküreg-gyulladás (szinuszitisz) az arcüreget és a homloküreget érinti.
Kutyáknál gyakran előfordul emésztőrendszeri megbetegedés, amely gyakran hányással és/vagy hasmenéssel jár. Bizonyos állapotok sürgős beavatkozást igényelnek, míg enyhébb esetben egy ...