Egészséges táplálkozás karácsonykor is

Egészséges táplálkozás karácsonykor is

Egészséges táplálkozás karácsonykor is

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2021.12.25.
Szerző: Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége dietetika
Talán első hallásra lehetetlennek tűnik, de egy kis odafigyeléssel megvalósítható. Nem kell, hogy az ünnepeket a hasfájás, gyomorrontás, hányinger elrontsa, minden ugyanis a mértékletességen, a konyhatechnikán és a nyersanyag válogatáson múlik.

Mindent csak mértékkel

  • Ha gyakrabban eszünk kisebb mennyiséget, akkor kevesebb az esélye annak, hogy rosszul leszünk a töltött káposztától, vagy egy nehezebben emészthető zsíros ételtől.
  • A legtöbb probléma abból szokott adódni, ha többféle ételt nagy mennyiségben fogyasztunk és napjában többször is kizárólag nehezen emészthető, zsíros ételeket eszünk.
  • Rágjunk lassabban, így előbb kialakul a jóllakottság érzete és az emésztőrendszer munkáját is segítjük azzal, ha nem falatokban nyeljük le az ételt, hanem egy pépesebb konzisztenciában kerül a gyomorba a táplálék.

Mire figyeljünk a konyhában?

  • Nagyon sok múlik azon, hogy egy ételt, hogyan készítünk el. Pirítással, kevés zsiradék felhasználásával ízletes pörzsanyag képződik a nyersanyag felületén, ezáltal fokozza az étel élvezeti értékét és élettanilag kedvezőbb is, mint például a bő zsírban sütés.
  • Tűzdelhetjük a húsokat különféle fűszernövényekkel, zöldségekkel, de bacon szalonnával is, tepsiben megsütve viszonylag alacsonyabb zsírtartalmú, mégis ízletes ételt kapunk.

Hogyan válogassuk a nyersanyagot?

  • Szinte mindenki tisztában van azzal, hogy a csirkemell energia és zsírtartalma nem egyezik meg a sertés oldalas vagy a szalonna energia- és zsírtartalmával. Tehát ha soványabb húsokból készítjük el az ételünket, például csirke-, pulykamell és -comb, sertéscomb, sertéskaraj vagy akár a vadhús az alapanyagunk, és a látható zsiradékot (baromfinál a bőrrel együtt) mindig eltávolítjuk ételkészítés előtt, már egy kívánatosabb összetételű ételt kapunk.
  • Válasszunk kisebb zsírtartalmú tejtermékeket az ételek sűrítéséhez, például kefirt vagy natúr joghurtot.
  • Próbálja meg idén teljes kiőrlésű liszttel elkészíteni a bejglit, lehet, hogy a család többi tagja is örömmel veszi a változatosságot.
Ajánlott vizsgálat
Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Szerző: Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége dietetika Megjelenés dátuma: 2021.12.25.
Kérjük, értékeld a cikket!
Hasznos lehet
Hogyan csomagoljunk a gyerekeknek?
A gyermekek, serdülők jellemzően 5-8 órát töltenek az iskolában, majd sokan mennek tovább különórákra, edzésekre és csak későn érnek haza. Hogyan csomagoljunk ilyenkor a gyerekeknek?
Segíthet-e a botox a pszichés betegségek kezelésében?
A homlokba injekciózott botulinum toxin (BTX) segíthet egyes pszichés betegségek kezelésében a Semmelweis és a Hannoveri Egyetem új, közös kutatása szerint.
Tippek az egészséges táplálkozáshoz
Mit is nevezünk egészséges életmódnak? Milyen hatásai lehetnek? Mire érdemes figyelni, ha egészségesen akarunk táplálkozni?
Érszűkület
Melyek a mágneses rezonanciás angiográfiai vizsgálat (MRA) előnyei? Miben más az MRA a korábbi vizsgálatokhoz képest? Dr. Csőre Judit, a Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika Képalkotó...