Mit mozogj, ha utálsz sportolni?

Mit mozogj, ha utálsz sportolni?

Mit mozogj, ha utálsz sportolni?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2022.06.18.
Szerző: doktorGO egészség okosan
Van, aki örökmozgó, de olyan ember is létezik, aki bár tudja, hogy mennyire fontos egészségügyi szempontból a sportolás, mégis kikergethetnék vele a világból. Ha Te is az utóbbi csoportot erősíted, olvass tovább, mert olyan mozgásformákat gyűjtöttünk össze, ami még Téged is rávehet a mozgásra.

Mozogj virtuálisan!

Virtuálisan boxolhatsz, táncolhatsz, teniszezhetsz vagy akár kosarazhatsz is, amelyekkel közel úgy égetheted a kalóriát, akárcsak a normál sportolással. A virtuális tér sokkal inkább fogható fel játéknak, mint sportnak, ezért talán könnyebben ráveszed majd magad a mozgásra.

Munkálkodj a ház körül!

Mosd le az autód, végezz nagytakarítást vagy tisztítsd ki az ereszcsatornát. A házimunka mérsékelt fizikai aktivitásnak számít, ami segíti azt, hogy jobb fizikai állapotba kerülj és mentálisan is kikapcsolj. Az már csak a ráadás, hogy még a környezeted is szebb és tisztább lesz tőle.

Kertészkedj!

A természetben töltött idő nemcsak mentálisan tesz jót, de egy fél órás kertészkedés a fizikai állapotodra is pozitívan hat. Ha nincs saját kerted, fontold meg a közösségi kertekben való tevékenykedést.

Geotúrázz!

Ha céltalannak érzed a túrázást, válaszd a geotúrát, ahol értékes információkat kaphatsz meg a természetről, a kulturális emlékekről a földrajzi adottságokról. Az érdekes és izgalmas túrák keretében észre sem fogod venni, hogy mozogsz.

Válassz az alternatív mozgásformák közül!

Ne csak a futballra, testépítésre vagy az aerobikra gondolj akkor, ha a sportolás jön szóba, hanem nézz körül az alternatív mozgásformák között is. Ha eddig azért nem szerettél sportolni, mert nem bírtad az edzéseket, akkor próbáld ki a jógát, pilatest vagy a tai chit, esetleg keress valami harcművészeti mozgásformát. Nemcsak a mentális egészséged, hanem a fittséged is fejlődni fog általuk.  

Csatlakozz egy csapathoz!

Ha van olyan sportág, ami érdekel, de nem vagy elég kitartó, akkor érdemes egy csapatot keresned. Szinte biztos, hogy találsz a környezetedben olyan egyesületet vagy klubot, ami segíthet abban, hogy akkor is lemenj az edzésekre, amikor végképp nincs kedved.

Forrás: Ways to Exercise if You Hate to Work Out (WebMD)

Bővebben
Kapcsolódó témák
doktorGO Szerző: doktorGO egészség okosan Megjelenés dátuma: 2022.06.18.
Kérjük, értékeld a cikket!
Hasznos lehet
Emlőszűrés
A mellrák szűrésére a mammográfiás vizsgálat és az emlő tomoszintézis alkalmazható. Mikor, melyik vizsgálat javasolt? Mi a különbség a két diagnosztikai eljárás között?
Hemokromatózis
A hemokromatózis Európában a leggyakoribb örökletes genetikai rendellenesség, amely során a szervezetben elraktározódó vas súlyos szervi-, szöveti károsodáshoz vezethet, ha nem észlelik, és nem...
Nyelészavar
A nyelészavart kiválthatja átmeneti, ártalmatlan ok, de súlyos betegség is állhat a hátterében, így a panaszt minden esetben komolyan kell venni. Mit tehetünk ellene?
Befagyott váll szindróma
A vállízület fokozódó fájdalommal és mozgásbeszűküléssel járó panaszai mögött gyakran az ízületi tok és a szalagrendszer krónikus gyulladásával, heges megvastagodásával járó kórkép áll. Milyen...