Mit mozogj, ha utálsz sportolni?

Mit mozogj, ha utálsz sportolni?

Mit mozogj, ha utálsz sportolni?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2021.06.20.
Szerző: doktorGO
Van, aki örökmozgó, de olyan ember is létezik, aki bár tudja, hogy mennyire fontos egészségügyi szempontból a sportolás, mégis kikergethetnék vele a világból. Ha Te is az utóbbi csoportot erősíted, olvass tovább, mert olyan mozgásformákat gyűjtöttünk össze, ami még Téged is rávehet a mozgásra.

Mozogj virtuálisan!

Virtuálisan boxolhatsz, táncolhatsz, teniszezhetsz vagy akár kosarazhatsz is, amelyekkel közel úgy égetheted a kalóriát, akárcsak a normál sportolással. A virtuális tér sokkal inkább fogható fel játéknak, mint sportnak, ezért talán könnyebben ráveszed majd magad a mozgásra.

Munkálkodj a ház körül!

Mosd le az autód, végezz nagytakarítást vagy tisztítsd ki az ereszcsatornát. A házimunka mérsékelt fizikai aktivitásnak számít, ami segíti azt, hogy jobb fizikai állapotba kerülj és mentálisan is kikapcsolj. Az már csak a ráadás, hogy még a környezeted is szebb és tisztább lesz tőle.

Kertészkedj!

A természetben töltött idő nemcsak mentálisan tesz jót, de egy fél órás kertészkedés a fizikai állapotodra is pozitívan hat. Ha nincs saját kerted, fontold meg a közösségi kertekben való tevékenykedést.

Geotúrázz!

Ha céltalannak érzed a túrázást, válaszd a geotúrát, ahol értékes információkat kaphatsz meg a természetről, a kulturális emlékekről a földrajzi adottságokról. Az érdekes és izgalmas túrák keretében észre sem fogod venni, hogy mozogsz.

Válassz az alternatív mozgásformák közül!

Ne csak a futballra, testépítésre vagy az aerobikra gondolj akkor, ha a sportolás jön szóba, hanem nézz körül az alternatív mozgásformák között is. Ha eddig azért nem szerettél sportolni, mert nem bírtad az edzéseket, akkor próbáld ki a jógát, pilatest vagy a tai chit, esetleg keress valami harcművészeti mozgásformát. Nemcsak a mentális egészséged, hanem a fittséged is fejlődni fog általuk.  

Csatlakozz egy csapathoz!

Ha van olyan sportág, ami érdekel, de nem vagy elég kitartó, akkor érdemes egy csapatot keresned. Szinte biztos, hogy találsz a környezetedben olyan egyesületet vagy klubot, ami segíthet abban, hogy akkor is lemenj az edzésekre, amikor végképp nincs kedved.

Forrás: https://www.webmd.com/fitness-exercise/ss/slideshow-exercise-hate-workout

doktorGO Szerző: doktorGO Megjelenés dátuma: 2021.06.20.
Kérjük, értékeld a cikket!
Mit írtak mások a életmód témában?
Hasznos lehet
A helyes kézmosás az egyik leghatékonyabb eszköz a fertőzések megelőzésére. A koronavírus világjárvány elleni védekezésben is kiemelt szerepet kap ez a kézenfekvő védekezési forma.
Állandó éhségérzetet eredményezhetnek életmódból adódó tényezők, valamint belgyógyászati betegségek is. Mikor érdemes orvosi segítséget kérni?
A mindennapokban leggyakoribb orrmelléküreg-gyulladás (szinuszitisz) az arcüreget és a homloküreget érinti.
Kutyáknál gyakran előfordul emésztőrendszeri megbetegedés, amely gyakran hányással és/vagy hasmenéssel jár. Bizonyos állapotok sürgős beavatkozást igényelnek, míg enyhébb esetben egy ...