Hogyan pezsdítsük fel az életünket?

Hogyan pezsdítsük fel az életünket?

Hogyan pezsdítsük fel az életünket?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2022.08.21.
Szerző: doktorGO egészség okosan
Az állandó stressz, a krónikus fáradtság vagy a rendszeres emésztési problémák miatt könnyen fásulttá, levertté válhatunk. Összeszedtünk néhány tippet, hogy újra lendületesek és energikusak legyünk.

Sokszor puffadunk?

Érdemes áttekintenünk a só fogyasztási szokásainkat, ugyanis  a kelleténél több só vizet köthet meg a szervezetben, ami puffadáshoz, vizesedéshez vezethet. Válasszunk inkább friss alapanyagokat és a túl sok só helyett próbáljuk más fűszerekkel (pl. curry, köménymag, rozmaring) feldobni ételeinket.

Lépcsőzzünk!

Ha dühösek vagyunk vagy kiborultunk, általában a csoki, dohányzás vagy egy plusz csésze kávé elfogyasztásától várjuk a „nyugalmat”. Helyette keressünk egy lépcsőt vagy menjünk el egy rövid és tempós sétára és próbáljuk mozgással levezetni a felgyülemlett stresszt.

Kerüljük a finomított szénhidrátok fogyasztását!

Amikor feszültebbek vagyunk, inkább az édességeket választjuk a gyümölcsök, zöldségek helyett, pedig előbbiek lomhává és még ingerültebbé tehetnek minket mindamellett, hogy plusz kilókat is felszedhetünk a fogyasztásukkal. Ha legközelebb idegesek vagyunk, érdemes az édességfogyasztás helyett inkább gyümölcsöt ennünk.

Törjünk ki a mókuskerékből!

Próbáljuk meg feldobni a mindennapi szokásainkat: sétáltassuk kutyánkat egy másik parkban, vágassuk le a hajunkat, változtassuk meg a munkahelyünkre vezető utunkat vagy egyszerűen csak indítsuk más étellel a reggelünket, mint szoktuk. Már ezek az apró változtatások is sokat dobhatnak a hangulatunkon.

Aludjunk eleget!

Éjszaka 7-8 órát kell ahhoz aludnunk, hogy a szervezetünk feltöltődjön és regenerálódjon. Ha ez nem sikerül, érdemes változtatnunk az életmódunkon (pl. koffeinfogyasztás mérséklése, késő esti étkezés elhagyása), mert hosszú távon kimerültté tehet minket a kialvatlanság. Amennyiben az életmódváltoztatás nem hoz eredményt, forduljunk orvoshoz alvászavarunkkal.

Sétáljunk rendszeresen!

Nem kell órákat töltenünk az edzőteremben azért, hogy a rendszeres mozgást beépítsük a mindennapjainkba, egy egyszerű séta is tökéletes lehet erre.

Koncentráljunk a jelenre!

Próbáljunk meg mindig arra koncentrálni, hogy hol vagyunk, és mi történik éppen. Ez a mindfulness technika segíthet ellazulni, csökkentheti a stresszt és elengedni a múlttal vagy jövővel kapcsolatos félelmeinket, gondolatainkat. Koncentráljunk csak a jelenre!

Forduljunk orvoshoz!

Ha rendszeres fejfájás, hát- és derékfájdalom, esetleg köhögés nehezíti a mindennapjainkat, ideje felkeresnünk orvosunkat. A folyamatos egészségügyi probléma kimeríthet minket, ezért érdemes utána járni, hogy mi okozza a kellemetlen tüneteket.

Kapcsolódjunk ki!

Ha állandóan az agyaláson kapjuk magunkat, érdemes kitalálni valami olyat, ami könnyen kizökkent minket ebből. Fejtsünk keresztrejtvényt, keressünk egy könyv klubbot vagy kezdjünk bele egy új hobbiba, ami elvonja a figyelmünket a folyamatos agyalásról.

Forrás: 10 Ways to Reduce Stress and Rev Up Your Life (WebMD)

Ajánlott vizsgálat
doktorGO Szerző: doktorGO egészség okosan Megjelenés dátuma: 2022.08.21.
Kérjük, értékeld a cikket!
Hasznos lehet
Melyek a leggyakoribb idegrendszeri tünetek?
Az idegrendszer különböző sérülései, megbetegedései jellegzetes idegrendszeri (neurológiai) tüneteket eredményezhetnek. Vegyük sorra, melyek a leggyakrabban előforduló idegrendszeri tünetek.
Audiometria
Mikor érdemes bejelentkezni audiometria vizsgálatra? Mire számíthatunk ilyenkor? Kérdések és válaszok az audiometriáról.
Rekedtség
Rekedtséget számos állapot, betegség kiválthat – szerencsére legtöbbször banális, hétköznapi okok vannak a háttérben, de néha egy-egy komoly betegség is kiváltó ok lehet. Lássuk, mik okozhatnak...
Hogyan csomagoljunk a gyerekeknek?
A gyermekek, serdülők jellemzően 5-8 órát töltenek az iskolában, majd sokan mennek tovább különórákra, edzésekre és csak későn érnek haza. Hogyan csomagoljunk ilyenkor a gyerekeknek?