Milyen jelei lehetnek annak, hogy keveset mozogsz?

Milyen jelei lehetnek annak, hogy keveset mozogsz?

Milyen jelei lehetnek annak, hogy keveset mozogsz?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2021.07.17.
Szerző: doktorGO
A rendszeres testmozgás nemcsak a testi, hanem a lelki egészségünk fenntartása miatt is fontos, de honnan tudhatod, hogy mikor mozogsz eleget? Összeszedtük azokat a jeleket, amelyek arra utalnak, hogy érdemes kicsit aktívabbá válnod.

Rendszeresen küzdesz székrekedéssel

A rendszeres testmozgás elősegítheti az emésztőrendszer egészséges működését, így ha az átlagostól kevesebbet mozogsz, elképzelhető, hogy emiatt küzdesz székrekedési problémával.

Merev izmok, nehezen mozgatható ízületek

Ízületi beszűkültséget, izommerevséget többféle betegség is okozhat (pl. gyulladásos állapotok, autoimmun betegségek, stb.), de a mozgáshiány is állhat a probléma hátterében.

Gyakran kapkodod a levegőt, nehézlégzéssel küzdesz

Ha nem erősítjük a bicepszünket, legyengül, ugyanez a helyzet a tüdőben található izmokkal is. Minél kevesebb és alacsonyabb intenzitású tevékenységet végzünk, annál jobban elveszítik az „erejüket” ki és belégzésnél a légzőizmok.

Levert vagy

A mozgáshiány nemcsak a testedre, hanem a lelkedre is negatívan hathat. A fizikai aktivitás hiánya megnövelheti a szorongás és depresszió kialakulásának kockázatát, ezért érdemes minél előbb aktivvá válnod. A kardió jellegű mozgásformák (pl. séta, kerékpározás, úszás vagy futás) fokozzák, stabilizálják a hangulatot és javítják az önértékelést is.

Fáradékony vagy

Ha állandóan fáradtnak és levertnek érzed magad – és egyéb betegség nem áll a hátterében -, akkor feltehetően a mozgáshiány okozza a problémádat.

Lassú az anyagcseréd

A rendszeres sportolás gyorsabb anyagcserét eredményez, aminek természetesen a fordítottja is igaz: ha lassabb az anyagcseréd az átlagostól, érdemes beiktatnod a sportolást a mindennapjaidba.

Nem tudsz (jól) aludni

Ha meguntad az éjszakai birkaszámlálást, érdemes beiktatnod a mindennapjaidba a rendszeres sportolást. Az alvásproblémáid hamar megszűnnek, hiszen a testednek szüksége van –nemcsak a megfelelő minőségű és mennyiségű alvásra, hanem - a fizikai aktivitásra is.

A mozgáshiány további jelei:

  • Feledékeny vagy
  • Vérnyomásproblémával küzdesz
  • Prediabéteszed van
  • Gyakran fáj a hátad
  • Sokszor vagy beteg
  • Legtöbbször sápadt vagy

Mit tegyek, ha keveset mozgok?

Ha a fenti tünetek, állapotok közül több is igaz Rád, érdemes mielőbb belekezdened a rendszeres sportolásba. Azért, hogy ezt egészséges keretek között tudd megtenni, érdemes (egy orvosi kontrol, majd) egy edző felkeresése, aki segít abban, hogy fokozatosan tudj hozzászokni a sportoláshoz.

Forrás: https://www.webmd.com/fitness-exercise/ss/slideshow-surprising-signs-youre-not-moving-enough

Kapcsolódó témák
doktorGO Szerző: doktorGO Megjelenés dátuma: 2021.07.17.
Kérjük, értékeld a cikket!
Mit írtak mások a életmód témában?
Hasznos lehet
A helyes kézmosás az egyik leghatékonyabb eszköz a fertőzések megelőzésére. A koronavírus világjárvány elleni védekezésben is kiemelt szerepet kap ez a kézenfekvő védekezési forma.
Állandó éhségérzetet eredményezhetnek életmódból adódó tényezők, valamint belgyógyászati betegségek is. Mikor érdemes orvosi segítséget kérni?
A mindennapokban leggyakoribb orrmelléküreg-gyulladás (szinuszitisz) az arcüreget és a homloküreget érinti.
Kutyáknál gyakran előfordul emésztőrendszeri megbetegedés, amely gyakran hányással és/vagy hasmenéssel jár. Bizonyos állapotok sürgős beavatkozást igényelnek, míg enyhébb esetben egy ...