Mit együnk, ha nincs lehetőségünk a főzésre?

Mit együnk, ha nincs lehetőségünk a főzésre?

Mit együnk, ha nincs lehetőségünk a főzésre?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2021.08.19.
Szerző: doktorGO
Nyaralás alkalmával sokan nem szívesen töltik az idejüket főzéssel, inkább kerülik a konyhában való tartózkodást. Milyen ételeket válasszunk akkor, ha szeretnénk egészségesen enni, de nincs lehetőségünk vagy kedvünk a főzéshez?

Előfőzött teljes kiőrlésű gabonák

A teljes kiőrlésű gabonák (pl. barna rizs, quinoa) fogyasztásával növelhetjük a napi rostbevitelünket, továbbá csökkenthető a szívbetegségek, vastagbélrák, 2-es típusú cukorbetegség kialakulása. Előfőzött változatban nem kell kivárnunk a hosszú főzési időt, mégis élvezhetjük a gabonák jótékony hatásait.

Fagyasztott zöldségek

A fagyasztott termékek (pl. zöldbab) ugyanazokkal a tápanyagokkal rendelkeznek, mint a frissek, azonban felhasználásuknál nincs szükség külön héjazásra vagy áztatásra, csupán csak melegítésre (pl. mikrohullámú sütőben vagy tűzhelyen).

Wrap

Máris kész egy egészséges, könnyed ebéd, ha paradicsomot, uborkát, hagymát és valami egyszerű öntetet vagy szószt összekeverünk és betöltünk egy Wrapba.

Halkonzerv

A tonhal vagy a lazac konzerv formában is remek megoldás, ugyanis gazdag telített zsírsavakban. Salátába keverve vagy zöldségekkel vegyítve laktató mégis egészséges ebédet vagy vacsorát készíthetünk belőle.

"Vajas" alma

Az alma önmagában is egészséges, ám ha különféle vajakkal (pl. kesuvaj, dióvaj, mandula vagy mogyoróvaj) párosítsuk, akkor még laktatóbb és táplálóbb uzsonnát fogyaszthatunk.

Forrás: https://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-ways-to-eat-healthy-without-having-to-cook

Kapcsolódó témák
doktorGO Szerző: doktorGO Megjelenés dátuma: 2021.08.19.
Kérjük, értékeld a cikket!
Mit írtak mások a életmód témában?
Hasznos lehet
Miben található Kálium? Miért fontos annak pótlása? Melyek a bizonyított hatásai? Összeszedtük a Kálium hivatalosan is igazolt hatásait.
Fogkefe, szivacs, sminkkészlet…nap mint nap használjuk ezeket, de tudjuk-e vajon mikor kell lecserélni az egészségünk megőrzése érdekében? Összeszedtük mikor indokolt a leggyakrabban has ...
Bizonyos életmódbeli szokások nagyban befolyásolhatják a testsúlyunk alakulását. Mire érdemes figyelnünk reggel, ha a testsúlycsökkentés a célunk?
Az életkor előrehaladtával vagy bizonyos betegségek hatására a hallásunk romolhat. Mi okozhat idő előtti hallásromlást? Milyen jelekre figyeljünk? Honnan tudhatjuk, hogy hallásproblémán ...