Mit tehetünk csontjaink egészségének megőrzéséért?

Mit tehetünk csontjaink egészségének megőrzéséért?

Mit tehetünk csontjaink egészségének megőrzéséért?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2022.09.10.
Szerző: doktorGO egészség okosan
A gyenge és törékeny csontok nem feltétlenül kell, hogy az öregkor velejárói legyenek. Bár a 30-as évinktől a csontszövet lebomlásának folyamata gyorsabbá válik, mint a csontépítésé, van pár dolog, amit megtehetünk csontjaink egészségének megőrzéséért. Melyek ezek?

Gondoskodjunk a megfelelő vitamin és ásványianyag pótlásról!

Csontjaink egészségének megőrzéséhez elengedhetetlen a megfelelő Kalcium és D-vitamin bevitel, ezért ezek pótlásáról minden esetben gondoskodnunk kell. A Kalcium biztosítja a csontok szilárdságát, míg a D-vitamin a Kalcium megfelelő beépüléséhez szükséges. A Kalcium pótlására allkalmas lehet a joghurt, a tofu, a bab és a lazac, míg a D-vitamint az alábbi élelmiszerekkel tudjuk pótolni: tonhal, lzac, makréla, tej, mandulaital tojás, sertéshús, gabonafélék, stb. Az étrendkiegészítők is hasznosak lehetnek, azonban használatukkal kapcsolatban kérjük ki kezelőorvosunk véleményét.

Mozogjunk rendszeresen!

A rendszeres testmozgás javítja a keringést, ezáltal jótékony hatással van a csontképző folyamatokra is. A fizikai aktivitás által nemcsak erősebbek lehetnek a csontjaink, hanem az izomerőnk is megnövekedhet és javulhat a koordinációnk, ami csökkenti a (csonttöréseket okozó) esések előfordulását. Mozogjunk mindennap legalább 30 percet, ezzel sokat tehetünk csontjaink egészségének megőrzéséért!

Szokjunk le a dohányzásról!

A csontritkulás egyik legismertebb kockázati tényezője a dohányzás, ugyanis negatívan hathat a csontképző folyamatokra, ami a csontok elgyengülését, törését okozhatja. Próbáljunk meg felhagyni ezzel a szokásunkkal!

Mérsékeljük a cukorfogyasztást!

A süteményekben, üdítőkben és egyéb élelmiszeri termékekben lévő nagy mennyiségű hozzáadott cukor fogyasztása befolyásolhatja csontjaink szerkezetét, ezért érdemes inkább elkerülni a túl sok cukrot tartalmazó élelmiszerek fogyasztását.

Kerüljük az alkoholfogyasztást!

A nagy mennyiségű alkoholfogyasztás amellett, hogy növeli az esések – ezáltal a csonttörések kialakulásának – kockázatát, megzavarhatja a csontképzési folyamatokat, ami hosszú távon a csont szerkezetének megváltozását, gyengülését okozhatja.

Forrás: Simple Steps to Boost Bone Health (WebMD)

Bővebben
Kapcsolódó témák
Bővebben
Azonos szerv gyakori betegségei
doktorGO Szerző: doktorGO egészség okosan Megjelenés dátuma: 2022.09.10.
Kérjük, értékeld a cikket!
Hasznos lehet
Melyek a leggyakoribb idegrendszeri tünetek?
Az idegrendszer különböző sérülései, megbetegedései jellegzetes idegrendszeri (neurológiai) tüneteket eredményezhetnek. Vegyük sorra, melyek a leggyakrabban előforduló idegrendszeri tünetek.
Audiometria
Mikor érdemes bejelentkezni audiometria vizsgálatra? Mire számíthatunk ilyenkor? Kérdések és válaszok az audiometriáról.
Rekedtség
Rekedtséget számos állapot, betegség kiválthat – szerencsére legtöbbször banális, hétköznapi okok vannak a háttérben, de néha egy-egy komoly betegség is kiváltó ok lehet. Lássuk, mik okozhatnak...
Érszűkület
Melyek a mágneses rezonanciás angiográfiai vizsgálat (MRA) előnyei? Miben más az MRA a korábbi vizsgálatokhoz képest? Dr. Csőre Judit, a Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika Képalkotó...