Mire számíthatunk, ha elkezdünk jógázni?

Mire számíthatunk, ha elkezdünk jógázni?

Mire számíthatunk, ha elkezdünk jógázni?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2021.12.16.
Szerző: doktorGO
A jóga gyakorlásához nem kell hajlékonynak, erősnek, fiatalnak vagy tehetségesnek lenni, bármely életkorban és bármilyen fittségi állapotban gyakorolható. Milyen pozitív egészségügyi hatásra számíthatunk, ha elkezdünk jógázni?

Nincs szükség semmilyen speciális felszerelésre, cipőre vagy eszközre mindössze kényelmes ruházatra és egy kis alapterületre, ahol tudunk jógázni. Gyakorolhatunk otthon, a szabadban, de akár egy utazás alatt is kipróbálhatjuk ezt a mozgásformát.

Milyen változásokra számíthatunk?

Erősebbek leszünk

Nem feltétlenül kell súlyt emelnünk azért, hogy erősödjünk. A jóga álló gyakorlatai remekül erősítik a lábainkat, míg azok a statikus pózok, ahol meg kell tartanunk a saját testsúlyunkat remekül fejlesztik a karjainkat, a törzsünket és az általános erőnlétünket.

Hajlékonyabbak leszünk

Számos kutatás támasztja alá, hogy a rendszeres jógázás segít a különböző alkatú emberek hajlékonyságának javításában – sportolóktól az átlagos, nem sportoló embereken át, egészen az idősebb korosztályig. Akkor se aggódjunk, ha még nem vagyunk elég hajlékonyak egy-egy ászanához (gyakorlathoz), rendszeres gyakorlással sokat fejlődhetünk.

Jobb lesz az egyensúlyérzékünk

Bár az egyensúlyérzékkel nem sokat foglalkozunk, mégis fontos szerepe van a mindennapi életünkben (pl. esések megelőzése, különböző mozgások kivitelezése, stb.). A jógában számos olyan póz van, ami az egyensúlyozásra összpontosít, így nem meglepő, hogy a rendszeres gyakorlás fejleszti az egyensúlyérzékünket.

Kiegyensúlyozottak leszünk

A rendszeres jógagyakorlás segíthet a stressz csökkentésében. Az órákon való meditáció segít lecsendesíteni a gondolatainkat, ellazít, mellyel könnyebben vehetjük a mindennapok akadályait.

Javulhat az alvásminőségünk

Mindenki szeretne jól aludni éjszakánként, a jóga ebben segíthet. A rendszeres gyakorlás hathat a melatonin termelésre, ami segíti a megfelelő alvási ciklus kialakítását. Idősebbekkel, rákos betegekkel és terhes nőkkel végzett tanulmányok kimutatták a jóga alvási szokásokra gyakorolt pozitív hatásait.

Hatékonyabbá válhat a légzés

A jógázás során végzet légzésgyakorlatok javíthatják a tüdőkapacitást és elősegítik a tüdő hatékonyabb működését.

 Forrás: https://www.webmd.com/balance/ss/slideshow-yoga-health-benefits

Kapcsolódó témák
doktorGO Szerző: doktorGO Megjelenés dátuma: 2021.12.16.
Kérjük, értékeld a cikket!
Mit írtak mások a életmód témában?
Hasznos lehet
Bizonyos italok kiválasztásával javíthatjuk az energiaszintünket, csökkenthetjük a tompaság érzését és javíthatjuk a koncentrációnkat. Mit igyunk, ha szeretnénk serkenteni az agyműkö ...
Miben található Kálium? Miért fontos annak pótlása? Melyek a bizonyított hatásai? Összeszedtük a Kálium hivatalosan is igazolt hatásait.
Fogkefe, szivacs, sminkkészlet…nap mint nap használjuk ezeket, de tudjuk-e vajon mikor kell lecserélni az egészségünk megőrzése érdekében? Összeszedtük mikor indokolt a leggyakrabban has ...
Az irritábilis bél szindróma (röviden IBS) a belek funkcionális betegsége, ami szervi elváltozással nem jár. Miért fontos mégis a kezelése?