Miért együnk csokit?

Miért együnk csokit?

Miért együnk csokit?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2022.12.06.
Szerző: doktorGO egészség okosan
Étcsoki, fehércsoki, tejcsoki, gyümölcsös, magvas vagy töltött, a csokoládéknak már számos fajtája létezik. A közkedvelt édességet elsősorban az íze miatt fogyasztjuk, azonban pozitívan hathat az egészségünkre is egy-két kocka belőle. Milyen hatásai lehetnek?

Mit nevezünk étcsokoládénak?

A legalább 50%-os kakaó szárazanyagot és kakaóvajat tartalmazó csokoládékat nevezzük étcsokoládéknak. Ezek az édességek nem tartalmazhatnak tejet, mint a tejcsokoládék, esetleg olyan tejszármazékokat, amelyek a gyártás során keresztszennyeződésként kerülhetnek bele.

Hogyan válasszunk csokit?

Minél „sötétebb” egy csokoládé, annál több egészségügyi előnye lehet. Az étcsoki rostban gazdag, tartalmaz vasat, magnéziumot, cinket, rezet és egyéb ásványi anyagokat. Mindezek mellett többféle flavonoid van benne, amelynek köszönhetően antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatással rendelkeznek. A legtöbb flavonoid a legalább 70%-os étcsokoládéban található.

Milyen egészségügyi előnyökkel járhat a csokoládé fogyasztás?

  • csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát,
  • vérnyomáscsökkentő hatása lehet,
  • kedélyjavító,
  • támogathatja az erek rugalmasságát,
  • csökkentheti az inzulinrezisztencia és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

Mennyi csokit fogyasszunk?

A csokoládé egészségre gyakorolt pozitív hatását napi egy-két kockával élvezhetjük, azonban fontos megemlíteni, hogy az édesség túlzott fogyasztása megnöveli az elhízás kockázatát, ezért minden esetben tartsunk mértéket.

Mire figyeljünk még?

Minél sötétebb egy csoki, annál több koffeint tartalmaz. Két kocka 70%-os étcsokoládé körülbelül 50-60 mg koffeint tartalmaz, ami nagyjából egy fél csésze kávénak felel meg, éppen ezért fontos, hogy beleszámoljuk ezt is a napi koffeinbevitelünkbe.

Forrás: Health Benefits of Dark Chocolate (WebMD)

Bővebben
Kapcsolódó témák
doktorGO Szerző: doktorGO egészség okosan Megjelenés dátuma: 2022.12.06.
Kérjük, értékeld a cikket!
Hasznos lehet
Mikor és hogyan nyújtsunk?
Ha nem nyújtunk edzés előtt, akkor könnyebben lesérülünk. Ha nem megfelelően nyújtunk, akkor nem érjük el a kívánt hatást. Ismerősek ezek a mondatok? Valóban így vannak? Összeszedtük a leggyakoribb...
Pajzsmirigy ultrahang vizsgálat
Mit vizsgál a pajzsmirigy ultrahang? Mikor javasolt a vizsgálat? A leggyakoribb kérdések és válaszok a pajzsmirigy ultrahanggal kapcsolatban.
Hogyan védhetjük ki az ülőmunka káros hatásait?
A Kolumbiai Egyetem kutatói szerint a félóránként beiktatott öt perces séták (de már a felállások is) ellensúlyozhatják az ülőmunka egészségügyi kockázatait.
Teniszkönyök
A teniszkönyöknél érezzük a könyökben a fájdalmat, de a kiváltó ok valójában máshol van. Nézzük, mi ennek az oka és mi az, ami valóban segíthet!