Mit tehetünk a gyomorégés ellen?

Mit tehetünk a gyomorégés ellen?

Mit tehetünk a gyomorégés ellen?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2022.12.04.
Szerző: doktorGO egészség okosan
A gyomorégést - azaz a szegycsont mögötti területen megjelenő égető, fájdalmat - legtöbbször az egészségtelen táplálkozás, stressz vagy valamilyen betegség fennállása (pl. reflux) váltja ki. Enyhébb esetekben egy kis odafigyeléssel enyhíthetünk a kellemetlen tüneten. Mit tehetünk otthon?

Bizonyos ételek/italok fogyasztása fokozhatja a gyomorégés kialakulásának esélyét, ezért ha gyakran tapasztaljuk ezt a kellemetlen tünetet, érdemes az alábbi termékek fogyasztását kiiktatni vagy mérsékelni az étrendünkből:

  • alkohol,
  • csokoládé,
  • kávé,
  • zsírban sült ételek,
  • magas zsírtartalmú ételek,
  • narancs és más citrusfélék,
  • hagyma,
  • borsmenta,
  • gyümölcslevek,
  • szóda és egyéb szénsavas italok,
  • fűszeres ételek,
  • paradicsom és paradicsomszósz.

Milyen ételeket fogyasszunk, ha ég a gyomrunk?

  • Banán,
  • dinnye,
  • uborka,
  • rágógumi,
  • gyömbér,
  • édesgyökér,
  • vízzel elkevert szódabikarbóna,
  • zsírszegény tej vagy joghurt,
  • magas víztartalmú ételek (pl. saláta, görögdinnye).

Mit tehetünk még a gyomorégés ellen?

Az alábbi változtatásokkal csökkenthetjük a gyomorégés kialakulásának esélyét:

  • Figyeljünk rá, hogy ne feküdjünk le az étkezést követő 2-3 órában.
  • Amennyiben túlsúllyal rendelkezünk, fogyjunk le.
  • Viseljünk mindig kényelmes ruházatot – a szűk ruha ugyanis gyomorégést válthat ki.
  • Szokjunk le a dohányzásról.
  • Kerüljük a nagyon intenzív sportolást.
  • Figyeljünk arra, hogy jógázás közben kerüljük a fordított testhelyzeteket.
  • Ha éjszakai gyomorégéssel küzdünk, emeljük meg az ágyat úgy, hogy a fejünk magasabban helyezkedjen el.
  • Figyeljünk a helyes testtartásra!
  • A gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító gyógyszerek rendszeres használata jellemzően növelheti a gyomorégés kialakulásának esélyét, ezért mérlegeljük, milyen gyógyszereket alkalmazunk.
  • Figyeljünk arra, hogy étkezéseknél ne együk túl magunkat, inkább többször étkezzünk keveset, így elkerülhetjük a gyomor túlterhelését, ami gyomorégéshez vezethet.

Írta: S.J, újságíró, Forrás: Heartburn Treatment (WebMD)

Bővebben
Kapcsolódó témák
Bővebben
Azonos szerv gyakori betegségei
doktorGO Szerző: doktorGO egészség okosan Megjelenés dátuma: 2022.12.04.
Kérjük, értékeld a cikket!
Hasznos lehet
Csontdaganat
A rosszindulatú csontdaganat, a „csontrák” a csontszövet malignus sejtburjánzása révén alakul ki. Vegyük sorra, mit érdemes tudni a rosszindulatú csontdaganatokról.
Pajzsmirigy ultrahang vizsgálat
Mit vizsgál a pajzsmirigy ultrahang? Mikor javasolt a vizsgálat? A leggyakoribb kérdések és válaszok a pajzsmirigy ultrahanggal kapcsolatban.
Teniszkönyök
A teniszkönyöknél érezzük a könyökben a fájdalmat, de a kiváltó ok valójában máshol van. Nézzük, mi ennek az oka és mi az, ami valóban segíthet!
ADHD
A figyelemhiányos hiperaktivitási zavar (attention deficit hyperactivity disorder) típusától függően szerteágazó tüneteket okozhat, ami jelentős mértékben zavarhatja a mindennapjainkat. Hogyan...