Mire érdemes figyelnünk, ha a fogyás a célunk?

Mire érdemes figyelnünk, ha a fogyás a célunk?

Mire érdemes figyelnünk, ha a fogyás a célunk?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2022.01.14.
Szerző: doktorGO
Bizonyos életmódbeli szokások nagyban befolyásolhatják a testsúlyunk alakulását. Mire érdemes figyelnünk reggel, ha a testsúlycsökkentés a célunk?

Mérlegeljünk!

Ha szeretnénk motivációt találni arra, hogy betartsuk az egészséges táplálkozás irányelveit a mindennapokban, érdemes felkelés - illetve a reggeli toalett - után ráállnunk a mérlegre egyfajta vizuális emlékeztetőként.

Igyunk egy pohár vizet!

A felkelés után ivott víz serkenti az anyagcserét és csillapítja az étvágyat, így elkerülhetjük vele azt, hogy túl sokat együnk reggelire.

Készítsünk napi étkezési tervet!

Szánjunk időt arra reggelenként, hogy egy gyors listát készítünk arról, mit fogunk enni aznap. Az étkezések megtervezése segíthet az optimális étrend összeállításában, illetve elkerülhetjük vele a nassolásokat vagy az ebédkihagyásokat, ami hosszú távon pluszkilókhoz vezethet.

Használjunk mérleget!

Sokan hajlamosak arra, hogy túlméretezzék a reggeli, ebéd vagy vacsora adagját, amelyek a szükségesnél több kalóriabevitelhez vezetnek, ezért érdemes mérlegelnünk az ételeinket is. Használjunk mérőkanalat, mérőpoharat vagy mérleget az ételek mennyiségének meghatározásához.

Étkezzünk tudatosan!

Figyeljünk arra, hogy az étkezéseknél tudatosan legyünk jelen, azaz ne habzsoljunk, ne mobilozzunk vagy tévézzünk reggelinél, hanem próbáljuk meg kiélvezni az ételek illatát, ízeit. Teremtsünk nyugodt környezetet, hangulatot az étkezések közben, így elkerülhetjük a túlevést.

Figyeljünk a kávénkra!

Ha hajlamosak vagyunk arra, hogy tejszínt, cukrot, tejszínhabot vagy esetleg még szirupokat is használunk a reggeli kávénkhoz, akkor ideje kiszámolnunk, mennyi kalóriát viszünk be a napindító italunkkal. Használjunk inkább sovány tejet vagy édesítőszereket az ízesítéshez, ezzel megelőzhetjük a felesleges kalóriák bevitelét.

Csomagoljunk ebédet!

Érdemes gondoskodnunk a napi étkezéseinkről. Egy egészséges, alacsony kalóriatartalmú ebéddel, friss gyümölccsel/zöldségekkel, teljes kiőrlésű kekszekkel elkerülhetjük azt, hogy éhség esetén gyorséttermi ételekhez nyúljunk.

Menjünk gyalog, ahova lehet!

Az autóval való közlekedés kényelmessé tesz minket és lecsökkenti a napi mozgás mennyiségét. Ha nincs messze a munkahelyünk, válasszuk inkább a sétát az autózás helyett, ha pedig hosszabb  útról van szó, álljunk meg messzebb, mint ahol szoktunk, hogy lehetőségünk legyen egy kis reggeli sétához.

Készítsünk bevásárló listát!

Ha van rá lehetőségünk, inkább reggel készítsünk bevásárló listát és ragaszkodjunk is az abban leírtakhoz, így elkerülhetjük azt, hogy a délutáni vásárláskor olyan dolgokat vegyünk, amelyeket hirtelen kívánunk meg.

Aludjunk eleget!

Az éjszakázás fokozhatja az étvágyat, ami hosszú távon súlygyarapodáshoz vezethet, ezért érdemes figyelni arra, hogy lehetőleg mindig azonos időben feküdjünk le és eleget aludjunk.

Forrás: https://www.webmd.com/diet/obesity/ss/slideshow-morning-habits-to-lose-weight

doktorGO Szerző: doktorGO Megjelenés dátuma: 2022.01.14.
Kérjük, értékeld a cikket!
Mit írtak mások a életmód témában?
Hasznos lehet
Bizonyos italok kiválasztásával javíthatjuk az energiaszintünket, csökkenthetjük a tompaság érzését és javíthatjuk a koncentrációnkat. Mit igyunk, ha szeretnénk serkenteni az agyműkö ...
Miben található Kálium? Miért fontos annak pótlása? Melyek a bizonyított hatásai? Összeszedtük a Kálium hivatalosan is igazolt hatásait.
Fogkefe, szivacs, sminkkészlet…nap mint nap használjuk ezeket, de tudjuk-e vajon mikor kell lecserélni az egészségünk megőrzése érdekében? Összeszedtük mikor indokolt a leggyakrabban has ...
Az irritábilis bél szindróma (röviden IBS) a belek funkcionális betegsége, ami szervi elváltozással nem jár. Miért fontos mégis a kezelése?