Miről árulkodik az otthonod az egészségedről?

Miről árulkodik az otthonod az egészségedről?

Miről árulkodik az otthonod az egészségedről?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2023.03.04.
Szerző: doktorGO egészség okosan
Számos dolog árulkodhat az egészségi állapotodról, így az otthonod is. Összegyűjtöttünk néhány érdekességet, ami hosszú távon befolyásolhatja a testi-szellemi jóllétedet.

Mi van a konyhapultodon?

Nézz körül, mit látsz meg először a konyhádban: csokit, cukorkát, chips-et vagy gyümölcsöket és zöldségeket? Ha gyakran nassolsz, érdemes a látható helyekre egészséges snackeket helyezni (pl. magvak, aszalványok, zöldségchipsek).

Poros a konyhaasztalod?

Ha a zsúfolt időbeosztás miatt szinte soha nem használod a konyhaasztalt, az hosszú távon negatívan befolyásolhatja az egészségedet (pl. helyette a képernyő előtt vagy állva eszel), nem beszélve arról, hogy egy nagyon fontos közös társas tevékenységtől fosztod meg magad és a családodat. Próbálj időt szakítani a nyugodt, közös étkezésekre.

Mekkora edényeket használsz?

Egyes tanulmányok azt mutatják, hogy azok az emberek, akik nagyobb tálakat, tányérokat használnak a konyhában, hajlamosabbak arra, hogy többet egyenek, mint amennyire szükségük van. Azért, hogy ezt elkerüld, próbáld ki a következő trükköt: használd a nagyobb tányérokat az egészségesebb fogásokhoz, míg a kevésbé egészséges ételeket inkább a kisebb edényekbe tálald.

Helyesen tárolod az ételeket?

A legjobb, ha annyi ételt veszel, illetve főzöl meg, amennyit el is fogyasztasz, de sajnos ez nem mindig sikerül. A pocséklás elkerülése érdekében a megmaradt ételeket elteszed, de nagyon fontos ilyenkor, hogy megfelelően tárold azokat. Használj légmentesen záródó edényeket, a melegítésre szoruló fogásokat pedig kerámiában vagy üvegben melegítsd. Melegítés során figyelj arra, hogy teljesen átmelegedett az étel, ne maradjanak benne hideg falatok.

Hány képernyőd van a hálószobában?

Szeretsz tévézni vagy szörfözni az interneten lefekvés előtt? Még esetleg chatelsz a barátaiddal is mielőtt elalszol? Fontos tudnod, hogy a túl sok képernyőhasználat rányomhatja a bélyegét az alvásodra: az elektromos kütyükből származó fény megnehezítheti ugyanis az elalvást. Ha van rá lehetőséged, érdemes a hálószobádban mellőzni ezeknek a készülékeknek a használatát.

Milyen dekorációk vannak a dolgozószobádban?

Egyes kutatások összefüggést találtak a környezet (pl. színek) és a kreativitás, valamint a feladatok végrehajtásának képessége között, emiatt érdemes figyelned a falak színének, illetve a dolgozószoba dekorációjának kiválasztására. A helyesen megválasztott szín segítheti a könnyebb munkavégzést.

Jó a matracod?

Elképzelhető, hogy a matracodat okolhatod azért, ha reggel mereven és fájdalmasan ébredsz. Ha úgy érzed, kényelmetlenül alszol, érdemes megfontolnod a matracváltást (nem ajánlható mindenkinek pl. a kemény matrac). Nyolc év után azonban minden esetben érdemes  cserélned a fekvőfelületet, párnákat.

Írta: S.J, újságíró, Forrás: What Does Your Home Say About Your Health? (WebMD)

Ajánlott vizsgálat
doktorGO Szerző: doktorGO egészség okosan Megjelenés dátuma: 2023.03.04.
Kérjük, értékeld a cikket!
Hasznos lehet
Gyógyszer-vagy étrendkiegészítő: mire figyeljünk?
Nagyon sokan gondolják, hogy az étrendkiegészítők, főleg a növényi összetevőt tartalmazók mivel természetesek, így nem okozhatnak semmilyen mellékhatást. Sokszor hangzik el a patikába betérők...
Mit jelent az öngondoskodás?
Az öngondoskodás sokak szerint felesleges, vagy csak megfeledkeznek róla. Valójában a szerepük kulcsfontosságú, hiszen ezek a tevékenységek nagyon fontosak a testi és lelki egészség megóvása...
10 otthoni módszer a korpa ellen
A korpát, vagyis a viszkető, fehér darabokat a fejbőrön mindenki ismeri, sokszor okozhat kellemetlenséget. A világ lakosságának közel 50%-a életében legalább egyszer megtapasztalja.
Valóban frissebb a holnap az új Myrkl étrend-kiegészítővel? Kipróbáltuk!
Semmiképp sem szeretnénk az alkoholfogyasztást népszerűsíteni, mindössze egy hétvégi vacsora közbeni könnyed koccintás tapasztalatait osztjuk meg cikkünkben egy szubjektív beszámoló formájában.