Hogyan kerüljük el a nyári elhízást?

Hogyan kerüljük el a nyári elhízást?

Hogyan kerüljük el a nyári elhízást?

1 perces olvasási idő
Megjelent: 2022.06.04.
Szerző: Arterego egészséges életmód
A nyár sok szempontból nagy barátja a diétának, más miatt viszont veszélyt is tartogat az életmódváltók számára. Zalai Noémi dietetikus, ad néhány fontos szempontot, miként tudjuk tartani nyáron is az egyensúlyt.
Bővebben
Erről olvashatsz a cikkben

 „Mindenképpen könnyebb dolgunk van nyáron, hiszen több az elérhető friss zöldség és gyümölcs, melyek kalóriatartalma alacsony, így akkor sincs baj, ha többet fogyasztunk belőle” - kezdi Zalai Noémi. - „Ráadásul a nagy melegben több folyadékot is fogyasztunk, itt csak arra kell figyelni, hogy ez leginkább víz legyen és ne cukrozott üdítő, pláne nem alkohol. Nyilván a csábítás több, hiszen a fagylaltok, jégkrémek, jegeskávék nem éppen kalóriaszegények, nem is beszélve a strandon a lángosról, a palacsintáról vagy a hamburgerről, és akkor még az esti koktélozást se hagyjuk ki a sorból.”

Hogyan tudjuk megtartani az egyensúlyt?

  • Ügyeljünk rá, hogy mindennap minimum 40-60 dkg zöldséget, gyümölcsöt fogyasszunk vegyesen, ha lehet, minél többször nyers formában.
  • Ha grillpartyra készülünk, gondoljunk a salátára is, grillezzünk padlizsánt, cukkínit, gombát is a húsok mellett. Halat is tehetünk a grillre, és máris kevesebb kalóriát viszünk be, mint mondjuk egy szelet tarjával.
  • Tartsunk heti egyszer húsmentes napot, ezen a napon fogyassz több salátát, friss gyümölcsöt!
  • A nyári gyümölcsök alacsony kalóriatartalmúak, együnk ribizlit, málnát, dinnyét, barackféléket.
  • Ha fagyizni szeretnénk, válasszunk cukormentes variációt! Részesítsük előnyben a vizes, gyümölcsös alapú jégkrémeket, fagylaltokat a tejszínes változatokkal szemben.
  • Tartsunk mértéket, és egyszerre 2 gombócnál többet ne fogyasszunk! Kérjük tálkában, és akkor a tölcsért sem kell elfogyasztani, ezzel is tudunk spórolni, sok kicsi sokra megy!
  • Desszertnek készítsünk gyümölcssalátát!
  • Ha strandon kell étkeznünk, kerüljük az olajtól tocsogó fogásokat (lángos, sültkrumpli és társai), válasszunk inkább grillezett húst, salátát. Manapság szerencsére már sokkal nagyobb a választék a strandokon is.
  • Ha szállodába megyünk és svédasztalos étkezés van, mindenből csak keveset vegyünk, tartsunk mértéket, hiszen biztos, hogy nem maradunk éhesek így sem, ha több fogást megkóstolunk.
  • Fogyasszunk minimum 2 l vizet egy nap, és ez tényleg tiszta víz legyen! Ha nagyon hiányzik az édes íz, készítsünk házi limonádét energiamentes édesítőszerrel, friss citrommal és mentalevéllel.
  • Mozogjunk minél többet, ez a legjobb időszaka az évnek! Tervezzünk szabadtéri programokat, közös kirándulásokat!
Bővebben
Kapcsolódó témák
Arterego Szerző: Arterego egészséges életmód Megjelenés dátuma: 2022.06.04.
Kérjük, értékeld a cikket!
Hasznos lehet
Emlőszűrés
A mellrák szűrésére a mammográfiás vizsgálat és az emlő tomoszintézis alkalmazható. Mikor, melyik vizsgálat javasolt? Mi a különbség a két diagnosztikai eljárás között?
Hemokromatózis
A hemokromatózis Európában a leggyakoribb örökletes genetikai rendellenesség, amely során a szervezetben elraktározódó vas súlyos szervi-, szöveti károsodáshoz vezethet, ha nem észlelik, és nem...
Nyelészavar
A nyelészavart kiválthatja átmeneti, ártalmatlan ok, de súlyos betegség is állhat a hátterében, így a panaszt minden esetben komolyan kell venni. Mit tehetünk ellene?
Befagyott váll szindróma
A vállízület fokozódó fájdalommal és mozgásbeszűküléssel járó panaszai mögött gyakran az ízületi tok és a szalagrendszer krónikus gyulladásával, heges megvastagodásával járó kórkép áll. Milyen...